خسارت آتش سوزی – مستقیم و غیر مستقیم با مثال برای درک بهتر
ليست پرسش هادسته بندی: آتش سوزيخسارت آتش سوزی – مستقیم و غیر مستقیم با مثال برای درک بهتر
رضوان صالحی 6 سال قبل

خسارت آتش سوزی همان طور که در سوال اشاره کردید از حیث منبع به دو نوع تقسیم می شود:

۱-  مستقیم که منبع خسارت مستقیما موارد تحت پوشش است. در این نوع خسارت اموال مستقیما توسط عوامل تحت پوشش آسیب دیده اند. 

۲-  غیر مستقیم خسارتی که برای پیشگیری از گسترش خسارت به وجود می آید precio viagra en farmacia españa. مثلا ممکن است آتش نشانان قسمتی از بنا را تخریب کنند. شارژ کپسول های آتش نشانی مثال دیگری از خسارات غیرمستقیم است. مواد استفاده شده برای اطفا حریق هم ممکن است به برخی لوازم مثلا کامپیوتر صدمه بزند. آب اسفاده شده برای خاموش کردن آتش هم می تواند خسارت غیرمستقیم وارد کند. این خسارت های غیر مستقیم هم تحت پوشش بیمه آتش سوزی هستند.

به طور کلی تشخیص نوع خسارت و تعیین آن در موارد مختلف بیمه آتش سوزی کاری است تخصصی و نیازمند تجربه و آموزش. کارشناسان رسمی خسارت با مجوز بیمه مرکزی و نیز کارشناسان رسمی دادگستری در این زمینه مجاز به اظهار نظر هستند.

تشخیص این که کدام خسارات را می توان در شمار خسارات غیرمستقیم به حساب آورد بر عهده کارشناس خسارت است. در موارد اختلاف هم می توان به داوری رجوع کرد.

مبحث خسارت آتش سوزی جزئیات زیادی دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به کتاب در فروش بیمه به صنایع ستاره شوید مراجعه کنید. در این کتاب با روش معرفی پوشش های بیمه مسئولیت کارفرما، آتش سوزی، تکمیلی درمان و بدنه و نیز مباحث مربوط به خسارت این پوشش های بیمه ای کاملا آشنا خواهید شد.

خسارت آتش سوزی

روش عرضه بیمه آتش سوزی و خطرات تبعی مشکلاتی دارند. با توجه به آیین نامه ۲۱ (بیمه های آتش سوزی و خطرات تبعی) فقط در صورتی که بیمه پایه (آتش سوزی) خریداری شود خطرات تبعی قابل پوشش هستند. این روش در مواردی، مشکلاتی را به وجود می آورد که می توانید اینجا در مورد آن بخوانید.

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
WhatsApp Me!
در واتساپ، پاسخگوی شما هستیم